Facebook zdejmuje bana z reklam kryptowalut

Facebook zaktualizował swoją politykę, aby umożliwić ponowne reklamowanie kryptowalut, jednocześnie utrzymując zakaz publikowania ofert monet (ICO), w ogłoszeniu opublikowanym we wtorek, 26 czerwca.

Facebook zdejmuje bana z reklam kryptowalut

Facebook zaktualizował swoją politykę, aby umożliwić ponowne reklamowanie kryptowalut, jednocześnie utrzymując zakaz publikowania ofert monet (ICO), w ogłoszeniu opublikowanym we wtorek, 26 czerwca.

Oświadczenie mówi, że firma szukała najlepszego sposobu "dopracowania" całkowitego zakazu reklam związanych z kryptowalutami "w ciągu ostatnich kilku miesięcy", aby "zezwalać na wyświetlanie niektórych reklam, jednocześnie pracując nad zapewnieniem, że są one bezpieczne”.

Zrewidowana "polityka zakazanych produktów i usług" Facebooka stwierdza:

"Od 26 czerwca będziemy (...) zezwalać na reklamy promujące kryptowaluty i pokrewne treści od wstępnie zatwierdzonych reklamodawców. Będziemy jednak nadal blokować reklamy promujące opcje binarne i początkowe oferty monet".

Nowo zaktualizowana polityka wymaga od reklamodawców, którzy chcą wyświetlać reklamy produktów i usług kryptowalut, przedstawienia aplikacji umożliwiającej Facebookowi ocenę ich kwalifikowalności. Wnioskodawcy są poinstruowani, aby zawierali "wszelkie uzyskane przez nich licencje, bez względu na to, czy są przedmiotem obrotu na publicznej giełdzie, czy inne odpowiednim otoczeniu publiczne w swojej działalności".

Biorąc pod uwagę te ograniczenia, Facebook przyznaje, że "nie każdy, kto chce się reklamować, będzie mógł to zrobić." Firma twierdzi, że będzie słuchać informacji zwrotnych i "w razie konieczności" z czasem rewidować swoją politykę. Stwierdza również, że nadal będzie "badać" technologię stanowiącą podstawę kryptowalut, ponieważ nadal rozwija swoją politykę.

Facebook po raz pierwszy wprowadził zakaz w styczniu 2018 r., który miał zapobiegać "reklamom promującym produkty i usługi finansowe często związane z wprowadzającymi w błąd lub oszukańczymi praktykami promocyjnymi".

W tym czasie Facebook podkreślał, że jego początkowa polityka była "celowo szeroka", aby pozwolić firmie na doskonalenie działań mających na celu wykrywanie pozbawionych skrupułów promotorów i zapobieganie ich działaniom.

źródło: cointelegraph