Japońska firma elektryczna testuje Lightning Network przy ładowaniu samochodów

Trzeci co do wielkości dostawca energii elektrycznej w Japonii, nawiązał współpracę z Nayuta Inc., firmą startującą w Internecie Rzeczy (IoT) i firmą informatyczną Infoteria, aby eksperymentować z możliwością zastosowania technologii Blockchain do rejestrowania ładowania pojazdów elektrycznych.

Japońska firma elektryczna testuje Lightning Network przy ładowaniu samochodów

Chubu Electric Power Company, trzeci co do wielkości dostawca energii elektrycznej w Japonii, nawiązał współpracę z Nayuta Inc., startup'em z branży Internet of Things (IoT) i firmą informatyczną Infoteria, aby eksperymentować z możliwością zastosowania technologii Blockchain do rejestrowania ładowania pojazdów elektrycznych (EV) i hybryd typu plug-in. Sieć Lightning jest przeznaczona do pobierania mikropłatności za energię elektryczną – informuje TechCrunch Japan.

W ramach planu budowy nowego typu "zbiorowej obudowy", która zawiera komponent ładowania elektrycznego pojazdu, Chubu Electric Power Company równolegle wykonuje testy zarówno na poziomie Blockchain, jak i na poziomie rozwiązań skalowalności drugiej warstwy Lightning Network, w kierunku rozwoju tego projektu.

Opracowanie przez Nayutę gniazdka do ładowania kompatybilnego z Blockchain, w połączeniu z opracowaniem przez Infoterię aplikacji mobilnej, oznacza, że użytkownicy mogą hipotetycznie zobaczyć historię ładowania pojazdu elektrycznego zarejestrowanego w Blockchain – według lokalnego serwisu informacyjnego The Denki Shimbun.

Rejestrowane na Blockchain ładowanie elektryczne, przez przyjazną dla użytkowników aplikację "umożliwia obsługę wysoce niezawodnego systemu zarządzania ładowaniem przy niewielkim koszcie wprowadzenia" – informuje lokalny serwis informacyjny Chuden. Jednym z przykładów rezultatów niskich kosztów jest to, że właściciel pojazdu elektrycznego może zainstalować system ładowania w swoim mieszkaniu przy użyciu tej technologii, co jest kluczową częścią planu zbiorowego zakwaterowania Chubu Electric.

Według TechCrunch Japan, mimo że sieć Lightning Network została już wdrożona w kilku innych formach, Nayuta używa własnego, niezależnie opracowanego oprogramowania typu open source do eksperymentów w mikropłatnościach do ładowania pojazdów elektrycznych.

Kenichi Kurimoto, CEO Nayuta, powiedział, że jego zdaniem "rozwój protokołu jest działalnością typu open source".

W odniesieniu do znaczenia Lightning Network dla tego projektu, Kurimoto powiedział, zgodnie z TechCrunch Japan, że "może obsłużyć działające w czasie rzeczywistym [...] i ogromne transakcje":

"Istnieje ogromna liczba transakcji w polu IoT, istnieje możliwość, że korzystanie z sieci Lightning Network będzie obsługiwać większą liczbę transakcji niż korzystanie z niej w chmurze".

Kurimoto powiedział, że kolaboracja ma charakter eksperymentalny, a współpraca biznesowa zostanie omówiona dopiero po zakończeniu eksperymentu.

Nayuta opracował dwa różne rodzaje gniazdek elektrycznych do ładowania pojazdów elektrycznych i dokonywania płatności Bitcoin: jedno jest gniazdem zasilania, opracowanym w 2015 roku, które zostało zmodyfikowane dla systemu płatności z potwierdzeniem zerowym, który ma pseudo oprogramowanie portfela SPV na mikrokontrolerach, a drugi ma oprogramowanie Lightning Network o nazwie "ptarmigan", które Nayuta aktualnie tworzy.

Kurimoto powiedział, że Infoteria stworzyła prototypową mobilną aplikację na smartfona dla usługi pierwszego typu. W eksperymencie dla drugiego typu gniazda zasilania, płatność w czasie rzeczywistym została dokonana, gdy zamknięta sieć, składająca się z węzłów "ptarmigan" i innego "specyficznego oprogramowania Lightning Network (BOLT) została skonfigurowana w Testnet" – napisał Kurimoto. Pisze on także, że ptarmigan umożliwia przeprowadzanie transakcji Lightning Network za pomocą c-lightning, lnd, eclair w zamkniętej sieci w Testnet, chociaż nadal ją rozwijają.

"Wraz z rozwojem ptarmigan będziemy nadal rozwijać się i eksperymentować, aby wyszukać jaki rodzaj architektury jest najlepszy do zastosowania Lightning Network w IoT".

Dodaje, że opracowują również rozwiązanie, które będzie działać na protokole bitcoind 0.16, ale na razie dostępny jest tylko bitcoind 0.15. Instrukcja obsługi "ptarmigan" jest dostępna na GitHub.

Chociaż Chubu Electric Power potwierdziło dotychczasową skuteczność swoich eksperymentów, według Denki Shimbun, Hidemi Noda, szef grupy planowania badań Chubu Electric Electric Technologies Development Division, powiedział:

"Ta weryfikacja jest pierwszym krokiem, chciałbym ulepszyć usługę, odkrywając problemy i próbując ją poprawić".

Technologia Blockchain była już wykorzystywana do przechowywania danych dotyczących samochodów. Pod koniec lutego, Zarząd Dróg i Transportu w Dubaju (RTA) ogłosił plany systemu śledzenia cyklu życia pojazdu opartego na Blockchain.

źródło: cointelegraph.com