Kanada: Smażony kurczak KFC za bitcoiny

Kentucky Fried Chicken (KFC), ukochana amerykańska sieć smażonych kurczaków, zaczęła akceptować płatności bitcoinem.

Kanada: Smażony kurczak KFC za bitcoiny

Kentucky Fried Chicken (KFC), ukochana amerykańska sieć smażonych kurczaków, zaczęła akceptować płatności bitcoinem.

Przez ograniczony czas KFC sprzedaje kubełek smażonego kurczaka za bitcoiny o równowarotści 20 USD w pojemniku o tematyce bitcoinowej, demonstrując cenę kubełka (wyrażaną w BTC) w momencie sprzedaży. Na przykład, w chwili ogłoszenia, 20 USD odpowiadło 0,0011204 bitocina, w przypadku zamówienia z dostawą KFC osadza na pojemniku kwotę bitcoina odpowiadającą cenie kubełka smażonego kurczaka.

Chociaż KFC Kanada nie zamierza integrować bitcoina jako permanentnej i długoterminowej formy płatności, to firma wprowadziła swoją kampanię bitcoinową, aby sprostać szybko rosnącemu popytowi na bitcoina i ogólny rynek kryptowalut.

Strategia KFC Canada polegająca na wdrożeniu unikalnej kampanii obejmującej jedną z najszybciej rozwijających się technologii i form pieniądza, odniosła ogromny sukces, jako że firma uzyskała znaczącą ekspozycję w mediach i na platformach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter.

W ramach ograniczonej oferty bitcoinowych kubełków konsumenci KFC mogą korzystać z usługi przetwarzania płatności BitPay w celu zakupu sygnowanego kubełka. W sumie kubełek smażonego kurczaka z bitcoinem kosztuje nieco ponad 27 USD, w tym 20 USD za samo danie plus podatki i opłata za wysyłkę. Łącznie z opłatami transakcyjnymi, które wynoszą średnio 5 USD na głównych portfelach jak Blockchain i Trezor, kubełek może kosztować ponad 30 dolarów.

Biorąc pod uwagę obecny stan sieci Bitcoin i jej zasadniczy problem ze skalowalnością trudno będzie jakiejkolwiek dużej sieci fast food zaakceptować bitcoina jako metodę płatności. Ale w przyszłości integracja rozwiązań drugiej warstwy mogłaby umożliwić restauracjom włączanie płatności bitcoinowych, jeśli opłaty transakcyjne spadną poniżej 1 dolara.

Przyjęcie i integracja technologii blockchain przez sieci fast food, takie jak KFC czy McDonald's, drastycznie zwiększy świadomość milenialsów na temat bitcoina i kryptowalut, które przekształciły się w jedną z głównych klas aktywów.

źródło: newsbtc.com